آموزشگاه زبانهای خارجه نصر

آموزش و مکالمه زبان انگلیسی

آموزشگاه زبانهای خارجه نصر

آموزش و مکالمه زبان انگلیسی

برای مقابله با تنبلی در نوشتن تکالیف بچه ها چه باید کرد؟

1-برای مقابله با تنبلی در نوشتن تکالیف زمان تعیین کنید:

برای حل مشکل تنبلی در نوشتن تکالیف باید زمان تعیین کنید. بهتر است از معلم بپرسید که مشق نوشتن بچه ها چقدر طول می‌کشد؟

به صورت میانگین مشق نوشتن بچه ها ، فقط ۱۰ تا ۲۰ دقیقهاول تا سوم ابتدایی و ۱۰ تا ۵۰ دقیقه دوره دوم ابتدایی زمان می برد.

۲- نیاز کودک به شما
بسیاری از والدین نحوه برخورد با کودکی که نمی خواد مشق بنویسد را نمی دانند. قبل از دخالت مستقیم مشاهده کنید. ببینید اصلا به شما نیاز دارد یا خیر تا می توانید خودتان را دور کنید. بگذارید خودش تکالیفش را انجام دهد. بد نیست گاهی به این موضوع فکر کنیم که همین بچه ی لجباز که بدون کمک من مشق نمی نویسد، خیلی دوست داشت که خودش همه ی کارهایش را انجام دهد و من مانع می‌شدم. پس یکی از اصلی ترین دلایل لجبازی کودک و تنبلی در نوشتن تکالیف، ما والدین هستیم. یعنی نگذاشتیم مستقل بزرگ شوند.

 

۳-کاهش وابستگی در نوشتن تکالیف با روش سانتی متری:
اگر وابستگی شدید ایجاد کرده اید، به مرور این وابستگی را کمک کنید. کاهش وابستگی را سانتی متر به سانتی متر انجام دهید. در این فرایند نباید اعتماد کودک به شما آسیب ببیند.

در ادامه این مورد را با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم:

تصور کنید که شما یک مادر هستید که فرزند شما در هنگام مشق نوشتن به شدت بسیار زیاد به شما وابسته است.

روز اول: سرتان را دور از دفتر مشق نگه دارید، همین! برای روز اول کافی است

روز دوم: یک قدم دور بنشینید یا صندلی خودتان را نیم متر دور تر بگذارید و بدون اینکه هیچ کار اضافه ای انجام دهید به کودکتان عاشقانه توجه کنید.

روز سوم: در همان فاصله یک قدمی گاهی برای چند لحظه بلند شوید و دوباره بنشینید (به بهانه یک حرکت کششی یا ورزشی )

روز چهارم: در همان فاصله یک قدمی به کودک بگویید تا تو مشق می نویسی من برم برات یک چیز خوشمزه بیارم باهم بخوریم. و زود با خوراکی برگردید. خوراکی باید آماده باشد مثل خوشکبار، میوه و …

روز پنجم: این بار هم به بهانه آوردن خوراکی بروید ولی خوراکی که درست کردنش چند دقیقه طول می‌کشد مثل آب میوه، شیر موز و … در زمان آماده کردن خوراکی سعی کنید سروصدای شما به مکانی که کودک مشق می نویسد برسد.

روز ششم: از او تشکر کنید و بگویید چقدر لذت می‌برم که خودت مشق هایت را می نویسی.

روز هفتم: به او بگویید ده دقیقه دیگر بر می گردم و واقعا ده دقیقه دیگر برگردید و به نگاه ها جملات و رفتار عاشقانه به او محبت کنید و بعد ده دقیقه دیگر دوباره برگردید.

به مرور کودک بدون حضور شما مشق خواهد نوشت

نکات تکمیلی برای روش جدا شدن سانتی متری:

در هرلحظه که کمک خواست با صبر و حوصله در محل حاضر می شوید و گوش می دهیدبهترین جواب برای سوالات بچه ها: جمله ی:  خودت چطور فکر می کنی؟ استاستفاده از موبایل، تلوزیون و … ممنوع است. چون کودک این وسایل را رقیب خودش تصور می کند. کودک دوست ندارد توجه مادر یا پدرش را با چیز دیگری تقسیم کند.


سن ایده آل برای یادگیری زبان دوم چه سنی است ؟


بهترین زمان معرفی زبان دوم به کودک در واقع هم زمان با فراگیری زبان مادری (زبان اول) می باشد . کودک از بدو تولد تا این دوره سنی، توانایی فراگیری زبان دومی همزمان با زبان مادری را دارا می باشد.❣

یادگرفتن زبانهای دیگر مخصوصا زبان انگلیسی، همیشه از دغدغه های اصلی زندگی ما بوده و هست. با مطالعات علمی سال های اخیر، ثابت شده است که کودکان از بدو تولد تا سن نهایت 6 یا 7 سالگی توانایی مغزی فوق العاده ای برای یادگیری زبانهای دیگری غیر از زبان مادریشان دارند. 

اما مهم دانستنن راه ها و روش های علمی و نکته های مهم در این خصوص است. 

. ✅پرورش کودک دوزبانه تان را زود آغاز کنید

از زمان تولد تا سن 7سالگی، دوره بسیار مهمی  برای دوزبانه شدن کودک به حساب می آید.  این زمانی است که مغز جوان و انعطاف پذیرکودک، بسیار برای فراگیری زبان آماده است وقدرت یادگیری بسیار بالایی دارد. زمانی که کودک به مدرسه می رود، بسیار مشکل خواهد شد که بعد از آن بخواهید تعادل میان زبان اول و زبان دوم کودک دوزبانه تان ایجاد کنید❣