آموزشگاه زبانهای خارجه نصر

آموزش و مکالمه زبان انگلیسی

آموزشگاه زبانهای خارجه نصر

آموزش و مکالمه زبان انگلیسی

;کدام مهارت های انگلیسی دشوار و در اولویت میباشد؟




مهارتهای یادگیری زبان بر اساس سیر طبیعی رشد انسان عبارتند از :
1⃣ مهارت شنیداری : جای تعجب است که عده ای از یادگیرندگان سعی دارند بدون گوش دادن و صرف مدت زمان  معین برای این مورد بر اندوخته های زبانی خود بیافزایند. هیچگاه نمیتوان خانه ای را بدون ایجاد پی و شالوده بنا نهاد

 2⃣ مهارت گفتاری : خوب صحبت کردن نیازمند اندوخته شنیداری خوب است که در برگیرنده کلیه جملات و عبارات کاربردی ( ابتدا جملات مربوط به زندگی روزمره )است. اصلا انتظار نداشته باشید که بدون ایجاد پایه و شالوده زبانی کافی ( شنیدن Listening  ) یکمرتبه به سطح زبانی خوبی برسید

3⃣ مهارت خواندن :
بطور متوسط هر فرد باید بتواند روزنامه ها ، کتابها ، مجلات و غیره نوشته شده به زبان مادری یا کشور تابعه خود را تقریبا بدون مشکل در فهم بخواند.

4⃣ مهارت نوشتن: در صورتیکه عملکرد ما در سه مهارت بالا صحیح باشد میتوانیم در نوشتار بطور نسبی موفق باشیم. البته نوشتار یک مهارت چند وجهی بوده و تنها وابسته به دانش عمومی زبانی نبوده و در بحث نوشته های ادبی شخص نیازمند مطالعات جامع و فراگیر و یادگیری الگوهای نگارش میباشد.

»»»»»»»»»»»»»»»☑️✅


در هنگام خواندن و نوشتن یک متن ، شخص زمان بیشتری برای فکر کردن و توقف نسبت به « شنیدن و صحبت کردن » دارد.

بعبارتی میتوان گفت که  پویایی  مهارتهای نوشتاری و گفتاری نسبت به دو مهارت دیگر پایین تر است که به شخص اجازه میدهد براحتی از دیکشنری ها و دیگر منابع کمک آموزشی در حین یادگیری بهره بگیرد.

باید خاطر نشان نمود که شبه روشهایی موسوم به کدینگ که « کدینگ ۵۰۴ واژه » برجسته ترین آنها است ، نه تنها باعث رشد زبانی شما نشده بلکه سیکل طبیعی یادگیری زبان شما را معیوب ساخته و شاید دیگر نتوانید بخوبی زبان را بیاموزید. این شبه روشها ( بجز روشهای صحیح و اصولی کدینگ انگلیسی-انگلیسی ) اصلا کاربردی نبوده و بدون توجه به مقدار محبوبیتی که در ایران کسب نموده اند ( بدلیل عدم وجود ساز و کار ممیزی آموزشهای زبان در ایران ) صرفا جهت تنبل نمودن افراد و برای افراد تنبلی طراحی شده اند که بدنبال آمپول ، قرص یا شربت یادگیری زبان هستند.

این « کدینگهای من در آوردی اختراع شده توسط یک سری افراد نا آگاه و استاد نما » علاوه بر اینکه هیچ اثر مفیدی ندارند به هیچ وجه بر پایه مهارتهای شنیداری و گفتاری نبوده و احتمالا زائیده چرخه غلط آموزش و پرورش کنکور محور ایران هستند که در بحث یادگیری استاندارد یک زبان بین المللی هیچ جایگاهی ندارند و حتی مخرب هم هستند.( پس گول شیادانی را که حتی مدرک آموزش زبان ندارند نخورید )

»»»»»»»»»»»»»»»☑️✅

 یادگیری مهارتهای « شنیداری و گفتاری » زمان بیشتری را ( برای شخصی که قصد یادگیری زبان جدیدی را دارد می طلبد) :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد